baska
 
نویسندگان
لینک دوستان
لینکی ثبت نشده است
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

 این روزها قابلمه ها از نظر شکل و رنگ تنوع زیادی پیدا کرده اند. بهتر است قابلمه ای را برای پخت غذا انتخاب نمود

که به سلامت بدن آسیبی وارد نکند. بعضی از افراد نمی دانند که استفاده از برخی ظروف نامناسب چه صدماتی را به بدن وارد می کند. در این مقاله درباره ی ظروف روحی برای پخت و پز صحبت می کنیم.


ظروف روحی برای پخت و پز

ظرف روحی برای پخت غذا بسیار مناسب می باشند. زیرا بسیاری از افراد با کمبود روی مواجه هستند. اما نه این ظروفی که با نام ظروف رویی در بازار عرضه می شوند، زیرا این ظروف آلومینیومی هستند. همچنین به راحتی با مواد غذایی واکنش می دهند و وارد بدن می شوند.

این امر باعث بسیاری از بیماری ها می شود. ظرف های روحی عمدتا از جنس آلومینیوم می باشند که برای بدن ضرر دارند. حتی نگه داشتن مواد غذایی اسیدی، ترش و یا شور در این ظرف ها باعث ورود آن به بدن می شود. همچنین عوارضی مانند یبوست، اختلالات گوارشی، آلزایمر و پوکی استخوان را به دنبال دارد.

در اثر پخت غذا در ظروف روحی از جنس آلومینیوم، یون هایی که آزاد شده اند وارد غذای پخته شده می شوند. همچنین باعث ایجاد بیماری هایی مانند غش، کم خونی مفرط و مشکل در راه رفتن می شود. اگر غذا به مدت طولانی در این ظروف بماند، یون های زیادی وارد غذا می کند. البته از ظرف مسی هم نباید استفاده کرد. زیرا به خاطر نرم بودن، فلز مس به راحتی وارد غذا می شود.

استفاده از ظروف مسی در طولانی مدت، باعث می شود تا مس اضافی روی اندام داخلی بدن تاثیر بدی بگذارد. نتیجه این فرایند، از کارافتادن کبد و در نهایت مرگ فرد می باشد. در صورت استفاده از این ظروف باید قلع اندود باشند. از نظر بعضی کارشناسان، ظروف استیل برای پخت غذا مناسب هستند.

ظروف روحی برای پخت و پز


ظروف روحی

اگر ظرفی واقعا از جنس روی (ZINC) باشد می ‌تواند سبب خروج یون‌ های روی از ظرف و ورود آن به غذا شود. این امر مفید است و سبب جبران کمبود روی در بدن می ‌شود. پس برای استفاده از ظروف روحی جهت پخت و پز باید جنس اصل را تهیه نمایید.

زیرا اصل این ظروف از جنس روی هستند و فواید زیادی برای بدن دارند. ظروف روحی در مقایسه با ظروف آلومینیومی سنگین تر هستند. ظروف روحی از جنس آلومینیوم در مقابل نمک طعام هیچ مقاومتی ندارند. بنابراین در آنها برنج خیس نکنید و یا آب نمک نگه ندارید. ظروف روحی از جنس آلومینیوم، بدون پوشش داخلی می باشند.


ظروف روحی برای پخت و پز در رستوران ها

امروزه برای پذیرایی سنتی از ظروف روحی و استیل در رستوران ها استفاده می کنند. لیوان روحی برای دوغ و نوشابه مناسب است. زیرا فوق العاده ترین و خوشمزه ترین نحوه سرو دوغ می باشد. برای پخت و پز از ظروف روحی اصل که از جنس روی هستند، استفاده می کنند. در صورتی که ظروف روحی اصل را پیدا نکنند، از آلومینیومی و یا استیل با توجه به مواد غذایی خود استفاده می کنند.

ظروف روحی برای پخت و پز در رستوران

ظروف روحی در رستوران


سخن آخر

در این مقاله قصد داشتیم شما را با پخت و پز در ظروف روحی آشنا کنیم. امیدواریم از مطالب گفته شده لذت برده باشید. برای پخت و پز از ظروف مناسب و کم ضرر کوثر ظرف استفاده کنید.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱ آذر ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۱۴:۵۲ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By viablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب