baska
 
نویسندگان
لینک دوستان
لینکی ثبت نشده است
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

تاریخچه لوله گالوانیزه

تاریخچه لوله گالوانیزه ، تاریخچه لوله های گالوانیزه به سال ها قبل باز می گردد. تا قبل از سال ۱۹۶۰ لوله های گالوانیزه به گونه ای بودند که از آن ها در لوله های فولادی در ساخت خانه ها استفاده می شد، درواقع این لوله ها برای آبرسانی بهتر نصب می شدند. زمانی که لوله های گالوانیزه ایجاد شدند، بهترین جایگزین برای لوله های سرب ،جهت خطوط آبرسانی بودند.

با این وجود امروزه می دانیم در صورتی که لوله های گالوانیزه در معرض آب و رطوبت قرار بگیرند، دچار زنگ زدگی و فرسایش داخلی خواهند شد. ‌روکش رویی که در این لوله ها وجود دارد، باعث طولانی تر شدن عمر این لوله ها می شود ولی مقدار کمی سرب و مواد دیگر که به طور طبیعی در روی قرار دارد، به آن اضافه می‌شود که ممکن است برای انسان‌ها خطرناک باشد.

برای اینکه جلوی اکسید و خوردگی برخی از فلزات گرفته شود، بر روی آن ها عمل گالوانیزاسیون صورت می گیرد. در این روش بر روی فلزات، لایه ای از فلز روی را قرار می دهند. البته گفتنی است که این لایه، فقط روی نیست و فلزات دیگری از جمله ترکیبات آهن در آن وجود دارد. این فلزات و ترکیب آنها در صنعت فولاد و آهن، در مقایسه با دیگر صنایع دارای کاربرد بیشتری می باشند.

انواع لوله گالوانیزه
انواع لوله گالوانیزه ، انواع لوله های گالوانیزه در وب سایت لوله برق ، قابل خریداری هستند. در این بخش انواع لوله های گالوانیزه را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

لوله گالوانیزه آب
لوله گالوانیزه آب یکی از انواع لوله های گالوانیزه می باشد که دارای جنسی از ورق نورد گرم و به طور درزدار یا درز جوش می باشد. این لوله ها دارای کاربردهای زیادی هستند که از جمله کاربرد اصلی لوله های گالوانیزه آب، آبرسانی می باشد. ولی این لوله ها به صورت عمومی با همان نام لوله آب معروف هستند و نه فقط جهت انتقال آب، بلکه از این لوله ها می‌توان به عنوان پایه‌های فنس برای حصار کشی نیز استفاده کرد.

از لوله های گالوانیزه آب به شکل گالوانیزه گرم و آبکاری شده استفاده می‌شود. از این رو قیمت این لوله ها در مقایسه با دیگر لوله های گالوانیزه بسیار بیشتر بوده و می توان آنها را به صورت روکار و توکار استفاده کرد.

انواع لوله های گالوانیزه

لوله گالوانیزه کمان گلخانه
لوله گالوانیزه کمان گلخانه ، از دیگر لوله های پر مصرف گالوانیزه می باشد که در ساخت سازه گلخانه ای به ویژه گلخانه های کشاورزی و صنعتی از آن استفاده می شود. این لوله ها دارای ضخامتی حدود ۲ ،۲٫۵ و ۳ میلی متر بوده واز لوله های ۲٫۵ میلیمتری در سازه سقف و از لوله های ۲.۸ میلیمتری و ۳ میلی متر جهت استفاده در ستون های سازه به کار برده می شوند.

لوله گالوانیزه برق
لوله گالوانیزه برق ، یکی دیگر از انواع لوله های گالوانیزه می باشد که در متراژ و ضخامت های مختلفی تولید آن صورت می‌گیرد. لوله گالوانیزه برق دارای محبوبیت بسیار زیادی است و پوشش دهی آن به بهترین نحو و به صورت روکش گالوانیزه صورت می‌گیرد. این لوله ها دارای مصارف مختلف و متنوعی هستند و برای سازه های فلزی در صنعت گاز، در تصفیه خانه‌ها، نیروگاه‌های برق، آب، نفت و پتروشیمی، کابل های برق صنایع کشاورزی و آبرسانی از آن ها استفلده می شود.

لوله گالوانیزه گلخانه
لوله گالوانیزه گلخانه ، نیز یکی دیگر از انواع لوله های گالوانیزه است. این نوع از لوله ها دارای سایز ها و متراژ های مختلفی برای ساخت گلخانه هستند. از این رو نیاز است که تولیدکنندگان لوله گلخانه ، این محصولات را در سایز های مختلف و متراژ ۶ متر تولید کرده و به بازار عرضه کنند.

لوله گالوانیزه پایه فنس
لوله گالوانیزه پایه فنس ، به شکل تک شاخ یا جفت شاخ ساخته می‌شود و روی هر شاخه آن ۳ سوراخ ۶ میلیمتری برای نصب سیم خاردار وجود دارد. در پایین این پایه ها یک صفحه به یس پلیت به ضخامت ۲ میلیمتر برای قرار گرفتن در بتن جهت محکم شدن واقع شده است. روی سر هر پایه لوله پایه فنس ، با استفاده از فلزی جوش خورده، مسدود شده است تا از این طریق از خوردگی و ورود آب جلوگیری شود. لوله های پایه فنس، دارای تنوع زیاد در رنگ بندی هستند.

لوله گالوانیزه حصاری
لوله گالوانیزه حصاری ، از مفتول هایی تولید می شود که از جنس گالوانیزه گرم و یا فولاد ضدزنگ باشند و در آن ها روزنه هایی وجود داشته باشد. یک لوله حصاری باکیفیت معمولاً می‌تواند به عنوان یک محافظ خوب، دارای استحکام طولانی و مقاومت بالایی باشد و برای نصب آسان و ایجاد امنیت بالاتر به کار برده شود.

در تعریف لوله گالوانیزه باید گفت این لوله ها با استفاده از فلز روی مذاب پوشش داده می شوند و جنس آن ها از آهن سفیده نورد می باشد که در آن با استفاده از دستگاه های درز جوش به یکدیگر جوش داده خواهد شد و پس از آن لوله را در فلز روی مذاب جوش می‌کنند که به دو صورت سبک و متوسط تولید آن انجام می‌شود.

کاربرد لوله های گالوانیزه
کاربرد لوله های گالوانیزه ، لوله های گالوانیزه دارای کاربردهای زیادی هستند که از جمله مهم‌ترین کاربردهای آن ها می‌توان به تخلیه فاضلاب لوازم بهداشتی کوچک اشاره کرد. اما اصلی ترین استفاده آنها برای انتقال آب، گاز و یا گلخانه ها خواهد بود.

 

کاربرد های لوله های گالوانیزه
شما با خواندن این مقاله ،کاربرد های لوله های گالوانیزه را خواهید فهمید

جنس لوله های گالوانیزه
جنس لوله های گالوانیزه ، از فولاد نرم است.در ساخت این لوله ها ورقه فولاد را با فشار داخل قالب کرده و آن را جوش می دهند و پس از آن لوله را برای افزایش مقاومت در برابر اسیدها و زنگ زدگی ها در آب وان آبکاری روی قرار می ‌دهند.

این نوع از لوله ها نسبت به دیگر انواع لوله های آهنی در برابر اسید ها دارای مقاومت کمتری هستند و همه اسیدهایی که برای چدن ضرر دارند، موجب خراب شدن فولاد گالوانیزه نیز می‌شوند.

متراژ لوله های گالوانیزه
متراژ لوله های گالوانیزه ، همه لوله های آهنی و فولادی گالوانیزه در شاخه‌های ۶ متری و دو سر دنده که دارای قطر ۱ اینچ تا ۸ اینچ هستند ساخته می شوند.

قطر لوله های گالوانیزه
قطر لوله های گالوانیزه ، در مورد لوله های گالوانیزه باید گفت که قطر این نوع از لوله ها، معمولاً به صورت قطر اسمی است که بزرگتر از قطر داخلی و کوچکتر از قطر خارجی می‌باشد. در بازار این لوله ها بر اساس نمره شناخته می شوند و لوله های گالوانیزه با استفاده از دنده پیچی با یکدیگر وصل شده و با استفاده از مواد مناسب آن ها را آب بندی می کنند.

نکته مهم در لوله های گالوانیزه
نکته مهم در لوله های گالوانیزه ، برای اتصال لوله های گالوانیزه نباید از روش جوشکاری استفاده کرد. چون بر اثر حرارتی که از جوشکاری و سوختن روکش گالوانیزه ایجاد می‌شود، بوی غلیظ و سفید به وجود می‌آید که باعث آلوده شدن محیط کار خواهد شد و موجب مسمومیت تنفسی شده و همچنین به دستگاه تنفسی آسیب وارد می کند.

در سال های گذشته این لوله ها را با استفاده از اندازه های دقیق قطر داخلی سایز می‌کردند. برای مثال لوله ۱ اینچ واقعاً به قطر داخلی اندازه قطر داخلی ۱ اینچ بود. با این وجود با گذشت زمان و پیشرفتی که در زمینه روش های تولید و استاندارد کردن تولیدات لوله ها صورت گرفت و همچنین با وجود افزایش ضخامت دیواره ها جهت سازگاری با شرایط دما و فشار بالا، نیاز بود تا دیگر لوله ها با روش اسمی به جای سایز واقعی نام‌گذاری و سایز بندی شوند. در نتیجه قطر خارجی لوله ها ثابت ماند.

از این رو عوامل موثر در سایز لوله گالوانیزه، ضخامت دیواره بود و قطر خارجی به علت استاندارد کردن اتصالات ثابت نگه داشته شد.

در رابطه با سایز اسمی باید گفت که این نام به دسته خاصی از لوله ها متعلق می باشد و سایز اسمی و قطر خارجی واقعی جهت استفاده در لوله های سایز ۱۲ اینچ کمتر با یکدیگر فرق دارند. برای سایزهای ۴ تا ۵ بار بیشتر، این دو مقدار دقیقا یکسان خواهد بود.

علت استفاده از لوله گالوانیزه
علت استفاده از لوله گالوانیزه ، در رابطه با لوله های آلومینیومی و استنلس باید گفت که این نوع از لوله های استیل خورده نخواهد شد. ولی هزینه آن ها به طور قابل توجهی نسبت به دیگر لوله ها بیشتر خواهد بود. از این رو بیشتر طراحان برای به تاخیر انداختن خوردگی لوله‌ها و همچنین کم کردن هزینه ها، لوله های گالوانیزه را به کار می برند.

پوشش لایه بیرونی لوله های گالوانیزه، از جنس روی است که بر روی سطح لوله های سیاه قرار می‌گیرد و از لوله در برابر آسیب‌های زیادی محافظت خواهد کرد. پوشش گالوانیزه واکنش پذیر تر از لوله می باشد و از فولاد زودتر می تواند با اکسیژن موجود در هوا واکنش دهد. ‌از این رو پوشش گالوانیزه موجب می‌شود که خوردگی لوله به تاخیر بیفتد.

کاربرد لوله های گالوانیزه
کاربرد لوله های گالوانیزه ، در رابطه با کاربردهای اصلی که لوله های گالوانیزه سبک دارند باید گفت که از این لوله ها می توان برای تخلیه فاضلاب و‌لوازم بهداشتی کوچک استفاده کرد. همچنین از لوله های گالوانیزه سنگین برای مواردی که فشارهای کاری بالاتر باشد، مثل انتقال آب در ساختمان و گلخانه ها استفاده کرد.

محدودیت استفاده از لوله گالوانیزه
محدودیت استفاده از لوله گالوانیزه ، در برخی موارد استفاده از لوله های گالوانیزه درست نیست. گالوانیزاسیون روشی تقریباً ارزان قیمت برای افزایش طول عمر محصولات فولادی می باشد. استفاده از لوله های گالوانیزه نسبت به لوله های با جنس عجیب و غریب، اقتصادی تر می باشد. البته نمی توان از لوله های گالوانیزه در هر پروژه استفاده کرد.

پوشش گالوانیزه ، از لوله ای که به طور معمول در معرض سیالاتی خورنده مثل اسید و باران اسیدی قرار می‌گیرند نمی تواند به خوبی محافظت کند و اسید با پوشش گالوانیزه می تواند واکنش شیمیایی دهد. این نوع واکنش به ویژه در صنایع غذایی بسیار خطرناک خواهد بود. همچنین پوشش گالوانیزه در سایزهای کوچک پیچ و مهره احتمال دارد موجب کنده شدن و یا خوردگی زودتر آن شود.

از دیگر محدودیت‌هایی که گالوانیزاسیون دارد می‌توان به این موضوع اشاره کرد که سیالات و آب احتمال دارد باعث کاهش طول عمر این لوله ها شود. در این محیط ها طول عمر لوله های گالوانیزه بسیار کوتاه تر از لوله های گالوانیزه واقع شده در محیط های ملایم خنثی می باشد.

وزن لوله های گالونیزه
وزن لوله های گالوانیزه متغیر است. در رابطه با وزن لوله گالوانیزه نیز باید گفت که این لوله ها در دو نوع لوله گالوانیزه سبک و لوله گالوانیزه سنگین تولید می‌شوند که وزن و ضخامت نوع سنگین این لوله بیشتر است.

استاندارد لوله های گالوانیزه
استاندارد های لوله های گالوانیزه ، نکته مهمی در تولید این لوله ها است. لوله های گالوانیزه در انواع سبک و سنگین بر اساس استانداردهای ابعادی آزمون و بازرسی DIN 2440, DIN 2441, BS 1387, ISIRI 3765 ساخته می‌شوند و گالوانیزاسیون این لوله ها طبق استانداردهای DIN 2444, DIN EN 10240 صورت می‌گیرد.

استانداردهای گالوانیزه
استاندارد های گالوانیزه ، در رابطه با پوشش گالوانیزه باید گفت همان آبکاری با استفاده از عنصر اصلی روی و برخی از عناصر دیگر بر روی سطح فلزات پایه مثل آهن و استیل و آلومینیوم می باشد که این پوشش گالوانیزه دارای دو پارامتر اصلی چون ضخامت پوشش نشانده شده و نوع دانه های شکفته یا اسپنگل ها می باشد. یک سطح گالوانیزه دارای لایه های مختلف می باشد که از سطح خارجی آغاز شده و به فلز پایه که آهن یا استیل می‌باشد، خواهد رسید.

یک مولفه بسیار مهم در عملکرد لوله، ضخامت پوشش می باشد و لازم است مطابق با آخرین استاندارد های لازم صورت گیرد. در صورتی که ضخامت خیلی زیاد تر از مقدار لازم بر روی محصول باشد، خواص مقاومت نسبت به فرسایش و خوردگی بیشتر شده و در این صورت انعطاف پذیری و فرم پذیری محصول کمتر می شود.

از سوی دیگر ضخامت پوشش کمتر به معنی جوش پذیری و فرم پذیری بهتر و از طرفی آسیب پذیری بیشتر محصول می‌باشد. پس لازم است که این ضخامت در بازه ای مشخص صورت گیرد. ضخامت پوشش را می توان از نظر وزن پوشش در بازه سطح بررسی کرد که این مبنای تست های کیفی خط تولید است.

استاندارد های گالوانیزه
گالوانیزاسیون استاندارد هایی دارد که باید در ساخت لوله گالوانیزه مورد توجه قرار گیرند.

مزیت لوله های گالوانیزه
مزیت لوله های گالوانیزه چیست ؟ آیا امکان جوش دادن لوله های گالوانیزه وجود دارد؟

تمامی لوله های گالوانیزه مثل لوله سیاه درزدار و لوله های مانیسمان در شاخه های ۶ متری ساخته می‌شوند و نحوه اتصال این لوله ها به صورت دنده‌ای است. در اتصال لوله گالوانیزه نمی توان از جوشکاری استفاده کرد، زیرا پوشش گالوانیزه از بین خواهد رفت. همچنین بخار متصاعد شده از جوشکاری، امکان دارد که به دستگاه تنفسی آسیب وارد کند.

در برخی موارد که لازم است جوشکاری در یک سیستم صورت گیرد باید ابتدا لوله سیاه جوش داده شده و پس از آن فرآیند گالوانیزاسیون بر روی آن صورت ‌گیرد. البته لازم به ذکر است در صورتی که جوشکار دارای مهارت بسیار زیادی باشد، می‌تواند لایه گالوانیزه را ساییده تا به لوله خام فولادی برسد و سپس بر روی آن عمل جوشکاری را انجام دهد.

در رابطه با تعمیر و بازسازی لایه کالا گالوانیزه از سطح داخلی لوله باید گفت که این کار فرایندی سخت خواهد بود، از این رو بهتر است از اتصالاتی استفاده شود که به سطح داخلی لوله های گالوانیزه آسیب کمتری وارد کنند.
از آنجایی که لوله های گالوانیزه در کنار تمامی مزیت های لوله های فلزی می توانند در برابر خوردگی نیز مقاومت بالاتری داشته باشند، از این رو قیمت لوله گالوانیزه در مقایسه با دیگر لوله ها بیشتر است.

گالوانیزه کردن لوله ها در چه شرایطی مفید خواهد بود؟
در شرایطی که لوله به صورت متناوب در معرض خشکی و رطوبت قرار می گیرد انجام دادن عمل گالوانیزاسیون بر روی آن بسیار مفید خواهد بود. در شرایط حاکم بر گاردریل و تابلوهای کنار جاده که احتمال دارد در معرض رطوبت قرار گیرند، گالوانیزاسیون بر روی این لوله ها عملی مفید است.

قیمت لوله گالوانیزه
قیمت لوله گالوانیزه ، به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. برای مثال قیمت لوله خام یکی از تاثیر گزار ترین فاکتور ها در قیمت لوله گالوانیزه است. به صورتی که هر چه قیمت لوله خام بالاتر باشد، قیمت لوله گالوانیزه نیز بالاتر خواهد بود. در این مقاله شما را با عوامل تأثیر گذار روی قیمت لوله های گالوانیزه آشنا می کنیم.

نام محصول طول ضخامت قیمت لوله گالوانیزه
لوله گالوانیزه 15.5 1 تماس بگیرید
لوله گالوانیزه 16.5 1 تماس بگیرید
لوله گالوانیزه 17.3 1 تماس بگیرید
لوله گالوانیزه 17.85 1 تماس بگیرید
لوله گالوانیزه 18.5 1 تماس بگیرید
لوله گالوانیزه 21.2 1.5 تماس بگیرید
لوله گالوانیزه 20.5 1.5 تماس بگیرید
لوله گالوانیزه 28.3 1.5 تماس بگیرید
لوله گالوانیزه 37 1.5 تماس بگیرید
قیمت لوله خام
قیمت لوله خام ، چون لوله گالوانیزه، لوله ای سیاه یا روغنی است که دارای پوشش روی می باشد. بنابراین مهمترین فاکتوری که قیمت این لوله ها را تعیین می‌کند، قیمت لوله خام آن می باشد. از این رو هر گونه تغییری در قیمت لوله سیاه یا قیمت لوله روغنی می‌تواند بر روی قیمت لوله گالوانیزه به صورت مستقیم تاثیر بگذارد.

هزینه های کارگاهی
برای اینکه یک تولیدکننده لوله گالوانیزه بتواند تولید این لوله را انجام ‌دهد، نیاز است که در مجموعه صنعتی، زیرساخت مطلوب و امکانات و تجهیزات خاصی را فراهم کند. همچنین در تولید این محصول به صرف انرژی برق و گاز و نیروی انسانی نیاز خواهد بود.

از این رو با توجه به شرایط اقتصادی برای مجموعه‌ های صنعتی در کشور ما، با مواردی مثل دستمزد نیروی انسانی، هزینه انرژی، هزینه سرمایه‌گذاری و غیره، مجموع هزینه‌ای که برای تولید لوله گالوانیزه صرف می شود، متغیر خواهد بود. این هزینه ها به صورت مستقیم روی قیمت لوله گالوانیزه تاثیر می گذارند.

قیمت روی (Zn)
قیمت روی ، عمل گالوانیزاسیون اگر به صورت گرم و یا به صورت سرد صورت گیرد، پوششی می باشد که از فلز روی بر روی فولاد قرار می‌گیرد تا آن را در برابر خوردگی با دوام کند. از این رو ماده اصلی مصرفی در این فرایند، زینک یا روی می باشد که از فاکتورهای بسیار مهم در تعیین قیمت لوله گالوانیزه به شمار می آید. بنابراین قیمت روی در بازار جهانی و یا بازار ایران، یکی از موارد مهمی است که روی قیمت لوله گالوانیزه به صورت مستقیم تاثیر می گذارد.

در برخی از مجموعه های تولیدی لوله گالوانیزه، قیمت لوله گالوانیزه به صورت شاخه ای و در برخی دیگر به صورت واحد وزن اعلام می‌شود.

با توجه به کاربردی که لوله های گالوانیزه دارند، این نوع از لوله ها دارای سه دسته اصلی می‌باشند که در ادامه این مقاله به خصوصیات و قیمت هر یک از این دستگاه‌ ها خواهیم پرداخت.

قیمت لوله گالوانیزه سبک
قیمت لوله گالوانیزه سبک ، در رابطه با لوله گالوانیزه سبک برق ، باید گفت که به این لوله ها، لوله پی جی نیز گفته می‌شود که لوله جدار نازک می باشد و تولید آن با استفاده از ورق گالوانیزه نازک و به صورت درز جوش صورت می‌گیرد.

روند ساخت این نوع از لوله به این گونه است که ابتدا رول ورق گالوانیزه را طی فرآیندی به اسم برش رول به رول، به رول هایی که دارای درزهایی برابر با محیط لوله هستند، تبدیل می کنند.سپس فرمول های حاصله را به شکل لوله در می آورند. پس از اینکه درز جوش از سطح لوله زدوده شد، آن قسمت را با اسپری آلومینیوم خواهند پوشاند تا جلوی زنگ زدن آن را بگیرند.

چون در مراکز صنعتی از لوله گالوانیزه سبک به عنوان مسیری جهت محافظت برای عبور سیم های برق تولید می کنند، این نوع از لوله ها به لوله برق نیز معروف می باشند. در مقایسه با دیگر لوله های برق و لوله های گالوانیزه دارای مقاومت بیشتری هستند و در برابر صدمات فیزیکی مثل حرارت و ضربه و عوامل خورنده به خوبی از خود مقاومت نشان می دهند. از لوله گالوانیزه سبک، می توان به صورت روکار و توکار استفاده کرد.

قیمت لوله گالوانیزه گلخانه
قیمت لوله گالوانیزه گلخانه، قیمت لوله گالوانیزه گلخانه را می توانید به صورت روزانه، از وب سایت لوله برق مشاهده کنید. یکی دیگر از لوله های گالوانیزه، لوله گلخانه ای نامیده می شوند که از این لوله، بیشتر در صنعت کشاورزی و جهت ساخت اسکلت گلخانه ها استفاده می شود.‌

لوله های گلخانه ای مانند دیگر محصولات فولادی آبکاری شده، از طریق گالوانیزاسیون گرم و سرد ساخته می شوند و با توجه به کیفیت به مراتب بالاتری که لوله های گلخانه‌ای تولید شده به روش گالوانیزه گرم دارند، دارای طول عمری حدود ۵ برابر بیشتر از لوله های تولید شده با روش گالوانیزاسیون سرد هستند. این لوله ها در محیط مرطوب گلخانه، می توانند حدود ۲۵ تا ۳۰ سال دوام داشته باشند.

در رابطه با قیمت لوله گالوانیزه گلخانه ای نیز باید گفت که نسبت به لوله های معمولی این لوله ها دارای قیمت بالاتری هستند و ممکن است برای بسیاری از افراد این سوال پیش بیاید که آیا این قیمت دارای توجیه اقتصادی است یا خیر؟

در پاسخ به این سوال لازم است به دو نکته در رابطه با محیط گلخانه ها اشاره داشته باشیم. نخست این که محیط گلخانه گرم و بسیار مرطوب می‌باشد و این موضوع می تواند در فاصله زمانی کوتاه موجب خوردگی لوله یا پروفیل خام شود. نکته دیگر اینکه بسیاری از گلخانه ها از طریق سوخت های فسیلی مثل گازوئیل و نفت گرم می‌شوند که این سوخت ها موجب تولید co2 می شود و این گاز در مجاورت رطوبت گلخانه به اسید کلریدریک تبدیل خواهد شد.

بنابراین جهت محافظت کردن از اسکلت گلخانه در برابر این پدیده، لازم است که از یک پوشش قوی استفاده شود. بنابراین در گلخانه ها برای محافظت از اسکلت بندی از لوله گالوانیزه استفاده کرد.‌

قیمت لوله گالوانیزه آب
قیمت لوله گالوانیزه آب (لوله آب)، لوله‌ای است که از ورق نورد گرم (ورق سیاه) و بصورت درزجوش ساخته می‌شود. پس از تست هیدرواستاتیک، بصورت گرم داخل و خارج آن گالوانیزه شده و بعد دو سر آن رزوه می‌شود. همانطور که از نام آن برمی‌آید، کاربری اصلی آن در انتقال آب است. اما کاربردهای لوله گالوانیزه آب (لوله آب) تنها به انتقال آب محدود نمی‌شود. برای مثال از دیگر کاربردهای آن می‌توان به پایه‌های فنس هم اشاره کرد.

لوله گالوانیزه آب (لوله آب) را می‌توان بصورت روکار و توکار استفاده کرد. گالوانیزاسیون لوله آب باید بشکل گرم باشد و به همین دلیل است که قیمت لوله گالوانیزه آب، بالاتر از دیگر لوله های گالوانیزه است. بالاتر بودن قیمت لوله گالوانیزه آب همچنین به دلیل دو فرآیند اضافه تست و رزوه است.

قیمت لوله گالوانیزه آب

فروش لوله گالوانیزه
فروش لوله گالوانیزه ، در شاخه‌های ۶ متری برای انتقال آب در تاسیسات صنعتی و ساختمانی صورت می‌گیرد. این لوله ها دارای انواع مختلف لوله گالوانیزه سبک، لوله گالوانیزه سنگین و لوله گالوانیزه فوق سنگین می باشند. فروش لوله های گالوانیزه در برندهای مختلفی صورت می گیرد و برند های داخلی این لوله دارای قیمت مناسبی می باشند.

این لوله ها از نظر نوع مصرفی که دارند، دارای وزن های مختلفی هستند و وزن، روی قیمت نهایی لوله گالوانیزه تاثیر می گذارد. از این جهت که لوله های گالوانیزه و به طور کلی لوله های فولادی یا لوله های سیاه به صورت وزنی خرید و فروش می شود، مگر در مواقعی که پیمانکار برای مشتریان به چند شاخه نیاز داشته باشند که هزینه حمل و نقل و همچنین بارگیری و وزن کشی در مقداربندی لوله و قیمت نهایی، تاثیر خواهد گذاشت.

معیارهای فروش لوله گالوانیزه
معیارهای فروش لوله گالوانیزه ، فروش لوله های گالوانیزه با قیمت های مختلف در انواع برند ها با توجه به ضخامت، سایز و وزن لوله ها صورت می‌گیرد. ضخامت لوله ها از معیارهای اصلی در اعلام قیمت لوله گالوانیزه به صورت روزانه به شمار می آید.

برای کسب اطلاع از قیمت لوله های گالوانیزه و همچنین در سایزهای مختلف و ضخامت های متناسب با نیاز هر پروژه لازم است که اطلاعات تکمیلی خود را در مورد ضخامت و سایز این لوله ها و همچنین برندهای عرضه کننده آن از واحدهای فروش لوله گالوانیزه دریافت کنید تا بتوانید لوله گالوانیزه مورد نظر را با قیمت مناسب خریداری کنید.

فروش انواع لوله گالوانیزه
فروش انواع لوله گالوانیزه ، در سایز های مختلف، توسط وب سایت لوله برق انجام می شود. لوله های گالوانیزه از جمله لوله هایی هستند که دارای مصرف زیاد در تاسیسات صنعتی می باشند‌. فروش لوله گالوانیزه با استقبال بسیار خوبی همراه بوده است. این لوله ها در وزن ها و ضخامت های مختلف که تاثیر مستقیمی روی وزن لوله دارند، ارائه می‌شوند.

پیش از خرید لوله گالوانیزه، لازم است که در مورد وزن انواع مختلف لوله گالوانیزه و همچنین ضخامت جداره های لوله گالوانیزه اطلاعات کافی را به دست آورید.، زیرا این لوله ها، مطابق با استانداردهای جهانی و ملی در انواع مختلفی تولید و ارائه می شوند.

تولید لوله های گالوانیزه، با در نظر گرفتن نیازها و پروژه ها صورت می گیرد و فروش لوله گالوانیزه ، با توجه به نوع ضخامت و وزن لوله صورت می‌گیرد، به این گونه که ضخامت لوله ارتباط مستقیمی روی وزن لوله خواهد داشت. هر قدر ضخامت لوله گالوانیزه بیشتر باشد، وزن این لوله نیز افزایش پیدا می‌کند و این افزایش وزن با در نظر گرفتن اینکه لوله گالوانیزه به صورت وزنی به فروش می رسد، روی قیمت نهایی آن تاثیر خواهد گذاشت.

همچنین در مواردی که مقدار و حجم لوله خریداری شده، به حد نصاب توزین با استفاده از باسکول نرسد، این لوله به صورت شاخه ای از انبار خروجی به فروش خواهند رسید و قیمت آن با در نظر گرفتن هزینه‌های حمل و نقل و توزین در مقدار های لازم برابر می شود و به صورت شاخه ای اعلام قیمت می شود. از این رو مقدار حجم خرید در قیمت نهایی لوله گالوانیزه تاثیر مستقیم می‌گذارد و به هر اندازه که بالاتر باشد قیمت نهایی لوله گالوانیزه مناسب تر خواهد بود.

تولید کننده لوله گالوانیزه
تولید کننده لوله گالوانیزه ، روش ساخت این لوله ها به این گونه است که ورق سفید نورد داده شده، به شکل لوله یعنی استوانه تو خالی در آورده شده و پس از آن، درز ایجاد شده در آن جوش داده می‌شود. از این رو به این لوله‌ها، لوله گالوانیزه درزدار نیز گفته می شود.

لوله های گالوانیزه تولید شده در بازار به صورت شاخه ای و کیلویی می باشند و فروش این لوله ها در سایت های مختلف صورت می گیرد، برای خرید انواع لوله گالوانیزه همچنین مشاهده قیمت این لوله ها می توانید به سایت مراکز عرضه کننده این لوله مراجعه کنید.

تولید کننده لوله های گالوانیزه
تولید کننده لوله های گالوانیزه ، این نوع از لوله ها را در سایز های مختلفی تولید می کند، به گونه‌ ای که قطعات این لوله بر اساس سفارشات، دارای سایزهای مختلفی خواهد بود. در رابطه با انتخاب سایز لوله گالوانیزه، باید گفت بهترین راه این است که نزدیکترین سایز به اندازه مورد نیاز که متداول می‌باشد، انتخاب شود که این موضوع، صرفه اقتصادی نیز خواهد داشت.
کوچکترین سایز های لوله گالوانیزه سایز های ۰.۵، ۰.۷۵، ۲، ۳، ۴، ۶، ۸، ۱۰ و ۱۲ هستند و سایز های بزرگتر این لوله، بالاتر از ۱۴ خواهد بود.

برای همه سایزهای لوله، قطر داخلی با افزایش ضخامت دیواره تغییر می کند، به این صورت که هر چه دیواره ضخیم تر باشد، قطر داخلی کوچکتر می شود. به عنوان مثال برای همه سایزهای لوله، قطر داخلی با افزایش ضخامت دیوار، تغییر خواهد کرد. از این رو هر چه دیواره دارای ضخامت بیشتری باشد، قطر داخلی لوله نیز کوچک تر خواهد شد.

لوله های گالوانیزه در بازار، بیشتر با نام لوله های آهنی سفید شناخته می شود و در نامگذاری فرقی بین این دو نوع لوله گذاشته نمی شود. اما لوله های فولادی گالوانیزه نسبت به لوله های گالوانیزه آهن، سبک تر هستند و بیشترین استفاده از آن ها برای تهویه انجام می شود. جنس این لوله ها از فولاد نرم است و برای ساخت آن، ورق فولاد را با با فشار از داخل قالب عبور می دهند و در آن درزهای موجود را بهم جوش می‌دهند، تا درز لوله ها از بین برود. در گام بعدی تولید، برای جلوگیری از زنگ زدگی، لوله ها را در یک ظرف از گالوانیزه یا همان روی قرار می دهند.

این نوع لوله ها نسبت به اسید از حساسیت بیشتری برخوردار هستند و هر نوع اسیدی که برای چدن مضر باشد، برای لوله های گالوانیزه فولادی نیز مضر خواهد بود. این لوله ها با آب مشکلی ندارند و مجاورت با آب، باعث سخت تر شدن هر چه بیشتر آن ها خواهد شد.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ ] [ ۰۱:۵۸:۰۶ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By viablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب